העתק

במסיבת עיתונאים חגיגית שנתקיימה היום ב"בית אריאלה" בתל-אביב נמסר כי צוות מדענים ישראלים יוצאי התעשיה הצבאית וזרועות הבטחון, בשיתוף עם צוות של כמה אמנים וחוקרי תולדות האמנות מן האקדמיה הישראלית, פיתח בהצלחה מכונה לשעתוק מושלם של ציורי שֶׁמֶן. המכונה מבצעת סריקה מדוקדקת של כל מיקרומטר רבוע על פני השטח של ציור נתון, ויוצרת בעזרת מערכת ממוחשבת של מכחולים וצבעים העתק מושלם שלו מכל בחינה – עובי שכבות הצבע ודחיסותן, החומרים שמהם מורכב הצבע, סוג הבד וכדומה – והכל תוך שִקלול מרכיב הזמן שחלף מאז השלמת הציור המקורי וההתיישנות הטבעית של חומרי הציור באקלים בו שהה לאורך השנים. החל מִסוף החודש, כך נמסר, יוכל כל אדם, תמורת 99 דולר, לתלות בביתו העתק מדויק לחלוטין של כל ציור שהוא. אוצרים לאמנות במוזיאונים בפריז, לונדון, מדריד ואמסטרדם, כמו בערים אחרות, החלו, כך דוּוח לפני שעה קלה ב-CNN, להשמיד את אוספי האמנות שלהם בעזרת להביורים.

2 תגובות בנושא “העתק”

  1. אין מדובר, חלילה, בהשמדה של אמנות, אלא יצירת תחום חדש: "אמנות על האש", אותו יזם ג.מ., סמנכ"ל לשיווק גרפי במשרד החת"ס, לאור הצלחתם הרבה של מיזמיו האחרונים "שירה על הדרך" ובייחוד "קלאסיקל ברינגטון".

    (תן לי בבקשה ון גוך וול-דן,
    ובשביל האישה משהו עדין יותר, יש לך מונה מדיום רר?)

    אהבתי

  2. אני הקמתי חברת סטארט-אפ שסרקה כל מילימטר בגופי העדין כך שכל בית בישראל יכול לרכוש לעצמו ב-19.99 ש"ח גרי אפשטיין חי ומדבר.
    עשינו מדגם ברחובות – עיר הולדתי ויצא שחמישים אחוז ממשקי הבית שהשתמשו בגרי אפשטיין דיווחו שהם מרוצים אך עייפים וחמישים אחוז שהם לא מוצאים איפה כפתור ההפעלה (בפופיק כמובן).

    אהבתי

סגור לתגובות.