יש לאחרונה שלטי קרטון ברחובות: "מתיחת פנים בשיטה טבעית", עם מספר סלולרי. אני מנסה ממש לדמיין את זה: אני הולך ברחוב, נעמד, מחייג את המספר מיד, קובע תור, מגיע הבנאדם, לוקח אותי בטנדר לקליניקה, מותחים לי, אני חוזר באוטובוס הביתה, רואה את השלט, נעמד, מתקשר, מגיע הבנאדם. אבל מכיוון שמתחו לי את הפנים בשיטה טבעית הוא לא מזהה אותי.

 

יש בציבור הדתי מנהג, ללכת בשבתות על הכבישים. כשמגיעה מכונית הם לרוב מפנים את הכביש רק אחרי כמה שניות, קצת באטיות. אפשר להבין מזה משהו על הציבור הזה ויחסו לשטחים הכבושים.

 

עיון ראשון בספר חדש של ארנה קזין, "על הנוחות" (בבל). השערה: קיימת "ספרות נוחה". לא עוד ספר "טוב", "מעניין", "חשוב" – אלא ספר "נוח" להבדיל מ"ספר לא נוח". שיחה אפשרית בחנות: –"איך החדש של X"? –"נוח, ממש נוח". – "הוא כלול במבצע?" – "לא, אבל הוא באמת ספר ממש-ממש נוח".

 

"כשהייתי קטן…", אמר לי בני בן התשע היום.

13 תגובות בנושא “ארבע הערות

  1. לשנייה יש גם בעלי תוספות המהדרים במבטים שהם נועצים בך. לא אומרים דבר, רק נועצים מבט.

    הרביעית מקסימה. בכלל, תחושת הזמן היא דבר מופלא, בעיקר בקצוות החיים. הזקן אומר אתמול הייתי ילד. הילד אומר פעם הייתי קטן.

  2. על השניה , מה , מה אפשר ללמוד על ה"צבור הזה " ?
    ההכללות מטבען הן רעות !
    דרור זה לא התאים לי לקרוא בפוסט שלך .
    חבל .
    האחרונה כל-כך מוכרת וחביבה .

  3. האם היית מקבל משפט, כלשהו, שמתחיל במילים: "יש לציבור הערבי\מזרחי\בדווי מנהג" וממשיך בתיאור שלילי כלשהו? נניח, יש לציבור הבדווי בנגב מנהג לעקוף מימין במהירות עצומה, תוך ירידה לשוליים ולעתים קרובות בלי אורות, אפשר להבין מזה משהו על הציבור הזה ויחסו לחוק ולחיי אדם?

    כיצד היית מגיב להיגד מסוג זה, נאמר בבלוג כלשהו?

  4. מובן שלא טענתי טענה כללית על כל הציבור הקדוש, אבל עדיין מדובר בתופעה שיש לה בולטות, כלומר, שאנשים דתיים שבימות השבוע נוהגים ללכת על המדרכה נהנים ללכת על הכביש, במיוחד בדרך אל ובחזרה מבית הכנסת. מנגל היא תופעה ישראלית למרות שלא כל הישראלים עושים מנגל. אגב, "הכללות מטבען הן רעות" הוא משפט שסותר את עצמו.

    ולתומר, השיר מאוד יפה!

  5. השיר היפה מזכיר מאד את "בפברואר כדאי לקנות פילים' של הופמן, אלא שהם נחלקים ביחס למהי האמת

  6. ישנה פרסומת ברדיו המבטיחה טיפול בערמונית בשיטת האידוי.
    אני מדמיינת את החולים מובלים למטבחו של סיני עב מותניים המכין מהם דים-סאם. עם האדים אינטנסיביים די הצורך, הם יכולים לתת אפקט של מתיחת פנים באותה הזדמנות.

  7. אם אפשר, כיצד היית מגיב, ולו אינסטינקטיבית, למשפט מהסוג שתיארתי. הדוגמה שנתתי אינה לגמרי פיקטיבית, לא פעם נעקפתי באופן כזה בכבישי הנגב ותמיד – כאשר העקיפה היתה פראית באמת – העוקף היה בדווי. עם זאת – ופה הטעות בהכללות – זה לא אומר, שכל, רוב או אפילו חלק משמעותי מן הבדווים נוהגים כך. (והיינו הך בירידה לכביש של המגזר).

  8. ואני חושב שדוקא יש משהו חינני ואפילו נחוץ בהפקעת המרחב הציבורי פעם בשבוע לטובת הולכי הרגל.

  9. אני לא יודע. זה תלוי בדוגמה ובכוח השכנוע של הטקסט המסוים. יכול להיות שיש משהו בנהיגה בפרובינציה שמסמן סוג של ייאוש או ניתוק מהמדינה ומחוקיה, אני לא שולל את זה על הסף.

  10. להערה השניה שמשכה הרבה אש
    קודם כל אני מוכן להעיד על נכונותה של התופעה לפחות בשכונתי
    לגבי האמירה על המסתתר מאחורי התופעה אני חושב שיש כאן אמירה של אדנות; של מי שה"אמת" אצלו
    נכון שאדנות מתקשרת לעיתים לעמדה כלפי השטחים אבל היא מעבר לכך
    להערה השניה
    ספר נוח" – יתכן שברוח ביקורות הספרים שמבוססות על "מצב רוח" ללא ביסוס אחר , ,אני מצפה עכשיו לשמוע על "ספר לקיץ" הבא עלינו לטובה. וכשאני חושב על כך פעם גם הביטוי "ספר לטיסות" לא היה ברור, וכיום הוא כבר תקני למדי
    לעתים ביקורות ארכניות ומלומדות לא אומרות יותר מהאמירה הגלומה ב"ספר נוח

סגור לתגובות.