נאומים בחינם 1 (שירות לציבור הפוליטיקאים)

ואנחנו – באים – ואומרים: לא – יהיה – שום – משא – ומתן – עם – אף גורם – מהגורמים – שמעלים – על – דעתם – שבמשא – ומתן – ישיגו – את – מה – שהם לא השיגו בדרכים אחרות. ואנחנו – באים – וקוראים – לכל – מי – שמשלה – את – עצמו: לא. לא יקום ולא יהיה כדבר הזה. ושלא – ואני בא ואומר – ושלא ניתן – לעצמנו להתבלבל: אם – יהיה – צורך – אנחנו – נדע – לתת – את – המענה בזמן ובמקום כמו שידענו לתת את המענה כשהיה צריך (ללגום מעט מים).

כנסת נכבדה! מאז ומתמיד – מאז ומתמיד – היתה – זרוענו הארוכה – מושטת – לשלום. אני חוזר ואומר – אין, לא היה – ולא יהיה לנו – סכסוך – עם אויבינו המרים – ביותר. הם – מתחמשים – ואנחנו – בונים. הם – מחרחרים – מלחמה – ואנחנו – בונים כאן – תרבות – לתפארת. בירושלים – בשדרות – בפיתחָת רפיח – בקיבוצים – בערי הפיתוח – באופירה. הם מייצרים מרעומים – ואנחנו משקים את גינות הירָק. הם לא ישנים בלילה מרוב שׂנאה – ואנחנו לא ישנים בלילה מרוב (להרים ראש, לפנות לקהל:) תסלח לי, תסלח לי, אתה מעוניין בהתנצחות או בדיון תרבותי. תפסיק להפריע לנו, אנחנו שקועים בעשייה, חדל, חדל, חבר-כנסת [שם משפחה של חבר כנסת ערבי או חרדי]. זה לא לכבודך. אתה מייצג כאן מגזר שלם, תתעשת. תתעשת.

כנסת נכבדה! מדובר – במאות – בודדות – של – דולר – ירוק. אני חוזר ואומר. אני שב ומדגיש. כיסיי ריקים. הכסף, ולא היה כסף, הוא כסף קטן. מצפוני – מצפוני – מצפוני – נקי. לא זו השעה! לא זו השעה! חישבו על הצנטריפוגות! חישבו על הילדים הקטנים! חישבו על הילדים הקטנים רוכבים על הצנטריפוגות!

הרשו לי – הרשו לי לצטט – את המשורר יעקב עמיחי. אלוהים – אלוהים – מרחם על – ילדי – הגן. ואני בא ואומר: האם המוסר שלכם – האם המוסר שלכם – טוב רק כלפי אויבינו. אני לא אומר! אני לא אומר! אבל למה אי אפשר – לגלות – חמלה – גם כלפי – הצד שלנו. אני קובע – חד – משמעית – הנתונים בידי – אני אוחז בנתונים – הדולר – ירד – מאוד. הדולר של פעם – זה לא – הדולר – של היום. על מה אתם מדברים. הרי אני – אוחז – בנתונים.

ברצוני לסיים בסיפור מבית אבא. מי מאיתנו לא זוכר את התבשילים שהיתה אמא מכינה בסמטאותיה של ירושלים על הפתילייה. תודה רבה. תודה.

 

6 תגובות בנושא “נאומים בחינם 1 (שירות לציבור הפוליטיקאים)”

  1. א. נורית גרץ פרסמה בעבר הרחוק ניתוח מבריק של אחד מנאומי הכיכרות המתלהמים – מורשת מ' בגין. דרוש פרויקט חדש ומעודכן בכיוון זה
    ב. בשבוע שעבר בירך כבוד-השר חיים רמון קהל גדול במוזאון ת"א, לפני קונצרט חגיגי שהוקדש למוזיקה צרפתית. הוא הצהיר בהתלהבות שהוא פרנקופיל שאינו דובר מילה אחת צרפתית ( ולא בהצטנעות אמר זאת ), איחל לכולנו הנאה מה"שנסונים הצרפתיים" ( לא היו כאלה: התכנית היתה על טהרת המוזיקה הקלסית ) ומיהר החוצה, עוד לפני הצליל הראשון, עם שני מאבטחיו. voila ! – לא היו שאגות בוז

    אהבתי

סגור לתגובות.