8 תגובות בנושא “שני שיעורי פסנתר קצרים”

  1. אתה מפנק אותנו. יוצא לציד ומביא לנו מנחה.

    מעניין לראות את הדיאלוג בין ברנבוים ולנג לנג. המאסטר המבוגר והמאסטר הצעיר. כיצד הם מבינים זה את זה כמעט ללא צורך במילים. לנג לנג הוא כאן התלמיד האידיאלי. וברנבוים מתענג.

    הסרטון של גולד משעשע. כמעט מודל של הגאון המטורף. האובססיבי. הוא שקוע כולו במוסיקה. שר. קם אל החלון ומזנק חזרה אל הפסנתר. אמן טוטאלי.

    אהבתי

  2. נועם לא מזמן היה לנו ויכוח שנגע להקלטות היסטוריות שהוקלטו לפני 70 או 80 שנה.כמה מההקלטות המפורסמות בוצעו ע"י הטריו אלפרד קורטו-ז'אק טיבו -פאבלו קזאלס. הטריו הוקם ב 1905 ,קורטו היה בתל אביב ולימד את פנינה זלצמן לפני מלחמת העולם השניה. בניגוד לש טראוס שהדיר עצמו מהמשטר הנאצי ולטוסקניני וקזאלס שלא הופיעו בארצות הרשע אלפרד קורטו היה נאמן למשטר וישי ונתן קונצרטים שהיו בחסות הנאצים.פאבלו קזלס ניתק ממנו את הקשרים לאחר המלחמה.
    את ההקלטות עם קורטו אני מסוגל לשמוע אבל ספק אם אדם שמכבד את עצמו היה רואה אותו ברסיטל לאחר המלחמה.

    אלפרד קורטו עם הטריו בפרק השני מהשלישיה אופ 63 של שומאן

    אלפרד קורטו וז'אק טיבו בסונטה לכינור ופסנתר של סיזר פראנק

    אלפרד קורטו

    [audio src="http://www.UpFile4u.Net/Files/4e8b4j.mp3" /]

    [audio src="http://www.UpFile4u.Net/Files/5m5h6y.mp3" /]

    אהבתי

  3. הקטע של גלן גולד מדהים. האזנתי והסתכלתי, ונזכרתי באחת ב"הטובע" [ת' ברנהרד]

    אהבתי

  4. מכיוון שהוזכר כאן "הטובע", הצצתי בדף הספר באתר "מכונת קריאה" של בבל. הופתעתי לגלות, דרור, שדרכינו הצטלבו שם (לא זכרתי). שמך מופיע כמי שהביא את הספר למערכת, ושמי כעורך התרגום העברי.

    אהבתי

  5. מעניין, לא השגחתי בכך.
    בעניין אלפרד קורטו, אני לא יודע מה לומר. למען האמת לא ידעתי על עברו המתואר כאן. יש לי דיסקים שלו, לא נראה לי שאני הולך לגרוס אותם. אולי זה אומר משהו.

    אהבתי

סגור לתגובות.