תמונות של בשר ברדיו

החל מיום שלישי הקרוב (13.11.12) בשעה 20:30 תשודר במסגרת "האוניברסיטה המשודרת" של גל"צ סדרת שיחות שלי, תחת הכותרת "תמונות של בשר". השיחות יהיו לזמן מה נגישות גם דרך האינטרנט. יש מגעים להוצאתן כספר קטן.

בסדרה "תמונות של בשר" אני מתבונן בכשלושים ציורים והדפסים המתארים בעלי חיים. השיחות פותחות בציורי טבע-דומם המתארים בעלי חיים שהומתו לצורך אכילה או במהלך ציִד, ומסתיימת בציורים המציעים זיקה אחרת, לא אלימה, בין אדם וחיה. התמונות מובאות הן מן המסורת המערבית (ציירים כמו גויא, שארדן, רמברנדט וקרווג'ו וגם כמה ציירים ישראליים) והן מן המסורת של המזרח הקדום (אשור) והמזרח הרחוק (באדא שנרן הסיני, איקיו סוג'ון היפני).

הסדרה מנסה להקיף תחומים שונים מעולם החי כפי שהוא משתקף בתמונות, ולעסוק בנושאים שונים. ביניהם: אכילת בשר, ציד של חיות טרף, דיג, חיות מחמד (כלבים), גני חיות, קורבן (עקדת יצחק), בעלי חיים כסחורה, קניבליזם וחרקים.

סדרת השיחות היא גם ניסיון לאתגר את המדיום הרדיופוני על מנת "לראות" ציורים בעזרת האוזניים; למאזינים המעוניינים בכך הציורים נגישים דרך האינטרנט בקישור http://www.scribd.com/doc/109453352. אפשר להוריד דרך הקישור קובץ pdf ובו כל ציורי הסדרה, מחולקים לפי סדר השיחות. אם מישהו מתקשה בהורדה דרך הקישור הוא מוזמן לכתוב אלי ואשלח לו במייל. ואפשר לנסות קישור אחר להורדה >>>

תדרי גל"צ לפי אזור בארץ >>>

בימים שני ורביעי, במסגרת אותו סמסטר, ישודרו שיחות של צבי טריגר (על "פשעים נגד הפטריארכיה") ושל קציעה עלון (על שירה מזרחית בישראל).

20 תגובות בנושא “תמונות של בשר ברדיו”

  1. האם אתה מכיר את צילומי הבשר של שפי בלייר (חלקים פנימיים של בע"ח)?
    אורי

    אהבתי

    1. תצלומי הבשר של שפי בלייר-הפנייה מצויינת, יש גם את חיים סוטין, גרינוולד, וכן יוסי למל עם "קו התפר" כרזה מדהימה, וכמובן שמלת הבשר של ליידי גאגא בעקבות יאנה סטרבק.
      בהצלחה, הנושא מרתק! אורית קורן

      אהבתי

  2. נפלא! מחכה בקוצר רוח 🙂

    מעולה…אני אף פעם לא יכולה להגיע לתא…כך סוףסוף אוכל להחשף לאמנות ומילים יפות.

    תודה

    אהבתי

    1. שמעתי את ההרצאה שלך על התחריט של דון קישוט והיא היתה מרתקת, מקורית מאוד ומרגשת, הראית דברים שלעולם לא הייתי חושבת עליהם בעצמי ומדובר בזווית שאיש לא התייחס אליה מעולם אני מניחה בציורים הללו – בעלי החיים מנקודת מבט שונה מאוד מזו שבה מתייחסים אליהם בדרך כלל בביקורות כאלה.

      אהבתי

      1. האזנה להרצאות 1-7 פשוט מרתקת. כל כך לא פלצני וכל כך אינטליגנטי. תודה. אבל היכן אוכל להאזין להרצאות 8-11? מוגשות 7 הרצאות בלבד. בבקשה בדוק העיניין. יש ספר? חיה ארן.

        אהבתי

  3. לחיה שלום. תודה רבה. עד כה שודרו הרצאות 1-7 והיתה הפסקה בת שבועיים בגלל תעמולת הבחירות. ממחר הסדרה אמורה להתחדש. ספר השיחות נמצא בהכנה ואמור לצאת בסדרת קו אדום בקיבוץ המאוחד. יהיו, אגב, 13 שיחות סה״כ. תודה

    אהבתי

  4. דרור שלום. שמעתי קודם את ההרצאה שלך ברדיו, וסוף סוף שמעתי מישהו מדבר לעניין – ממש לעניין – בתחנה הצבאית. זה לא קורה הרבה; הדברים שאמרת יפים, טובים, מהותיים ומעוררי השראה, ותודה לך עבור כל מילה ומילה ועבור איכות הכוונה. אני שמח גם לגלות את הבלוג שלך כאן. אשמח אם תוכל לשלוח לי את התמונות של הציורים עם העיינים של הדגים, עליהם דיברת; תודה ושא ברכה ענקית, אישטוב; עידו

    אהבתי

      1. התמונות מופיעות תחת הכותרת" נספח לתמונות של בשר".לדעתי לא ניתן להפיק המיטב ללא התמונות.אבל קשה לצפות במאסטר שיף גמר המשודר עכשו מיד לאחר ההרצאה.העיניים של הדגים,העבר של נתח הבשר,העוף המבותר-מעוררים רגשות מעורבים גם אצל אוהבי בשר .אני תוהה אם אין זו המטרה של דרור בסדרת ההרצאותה המדהימה הזו.תודה דרור.

        אהבתי

סגור לתגובות.